"Автоматизований" урок проти "звичайного" - Інформатика - Шкільні предмети - Навчально-виховний процес - Дубенська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 6
Понеділок, 05 Грудень 2016, 11:26
Вітаю Вас Гість | RSS

Офіційний сайт Дубенської ЗОШ І-ІІІ ст. № 6

Меню сайту
Категорії розділу
Інформатика [21]
"Вчитель інформатики одночасно є (на суспільних, звичайно, засадах) і інженером з ремонту комп'ютерів, і проектувальником мереж, і відповідальним за безперебійне функціонування Windows та Microsoft Office у масштабі всієї школи, так ще й антивірусним доктором і єдиним у полі воїном з комп'ютериними гравцями і малолітніми хакерами"
Образотворче мистецтво [2]
Все для учнів та вчителів
Українська мова [12]
Все для учнів і вчителів з української мови
Початкова школа [5]
Матеріали початкової школи. Розробки уроків. 1-4 класи
Міні-чат
200
Наше опитування
Чи потрібен учню мобільний телефон у школі?
Всього відповідей: 272
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Навчально-виховний процес

Головна » Файли » Шкільні предмети » Інформатика

"Автоматизований" урок проти "звичайного"
23 Грудень 2009, 13:17

"Автоматизований" урок проти "звичайного"

       Давайте порівняємо звичайний і автоматизований урок інформатики з використанням комп'ютерних технологій, виявимо їх переваги та недоліки, а так само виділимо конкретні факти, що дозволяють оцінити наскільки один урок відрізняється від іншого. Стандартний автоматизований урок, як і звичайний, починається з привітання учнів та організаційного моменту. Тобто вчитель приходить у клас вітається, оголошує тему уроку і розповідає, як буде проходити урок, за що учні отримають позначки. Звичайно всі учні отримують позначку за урок. Відмітка виставляється не лише з теорії, а як сукупна відмітка за теорію і за практику. Зауважте, сам факт того, що учні вже знають, що будуть працювати на конкретний результат, мотивує їх до майбутньої роботи. Як бачимо, поки відмінностей із звичайним уроком немає.

         Наступний етап - вступний контроль або перевірка (часто вона виступає і актуалізацією знань учнів). Тут я застосовую комп'ютерне тестування, яке дозволяє нам за короткий термін якісно перевірити знання всіх учнів. Це займає приблизно 5-10 хвилин, залежно від кількості запитань в тесті. Сам же тест обмежений за часом, тому тут витратити більше 10 хвилин уроку ніяк не вийде. При стандартному опитуванні за цей час ми зможемо задати максимум з одного питання кожного учня, але зате вислухаємо його думку. А оцінити їх старання буде досить складно, тому що оцінювати з одного питання, я вважаю, не має сенсу. Ми бачимо тільки орієнтир. Якщо будемо задавати більше питань - витратимо значно більше часу. Як бачимо, тестова перевірка більш якісна, тому що в ній ми задали 10 питань кожному і витратили на це не багато часу. При цьому зауважте, вчителеві не треба питати, оцінювати, щось вигадувати. Потрібно просто тимчасово внести результати тесту в електронний журнал або просто використовувати для подальшого оцінювання результати тесту, отримані в таблиці. Приблизно 7 хвилин при цьому вчитель абсолютно вільний і може витратити їх на продумування що виникають по ходу особливостей. При цьому ми можемо значно підвищити накопляемость відміток (не лякайтеся у нас десятібалка). Далі йде етап формування нових знань або закріплення вже існуючих. У стандартному уроці вчитель починає розповідати, малювати на дошці таблиці, використовувати презентації, відповідає на виникаючі питання. Погодьтеся, що тут досить складно визначити: скільки часу знадобиться на пояснення, не піде воно в бік, не опустимо ми деякі ключові моменти, чи буде воно досить наочним. Все це спірне і для автоматизованого надання навчального матеріалу за допомогою відеоуроки. Але тут ми точно знаємо час пояснення, точно не опустимо ключових моментів, точно не підемо в інший при поясненні. Чому? Все дуже просто. Коли ми записуємо видеоурок, ми не надиктовувати все відразу, ми можемо нажати на паузу і продумати подальшу фразу, при необхідності можемо замінити неправильне вираз. Все це дозволяє нам уникнути деякі вищеназвані пункти. Видеоуроки - це фрагмент готового пояснення на 7-12 хвилин. Далі, звичайно ж, при виникненні питань після перегляду відеоуроки, ми відповідаємо і пояснюємо деякі моменти. У видеоурок ми можемо набагато наочніше показати роботу прикладних програм, так як. маємо більше інструментів для цього. Зауважте знову, наскільки легше вчителеві. Він знову одержує приблизно 10 хвилин вільного часу, який може витратити, наприклад, на підготовку наступного етапу, практичної роботи. Або зовсім розділити учнів на групи і, поки один з них отримує теорію (видеоурок), з другої займатися практикою або бесідою по темі. Далі йде практика. Ось цей етап мало чим відрізняється від стандартного. Хіба що після більш наочного пояснення в учнів виникає менше запитань. Ми виступаємо в ролі консультантів, допомагаючи учням в незрозумілих моментах. Але тут дуже важливим є те, що використовуючи сучасні комп'ютерні технології, зокрема програму NetOpSchool, ми отримуємо шикарні можливості з управління зі свого робочого місця. Економія часу на переміщення, більш наочно вказуємо на помилки і при необхідності зі свого комп'ютера можемо їх виправити, можемо спілкуватися в аудіо, відео або простому чаті. Ну і природно моніторити роботу учнів на всій її протяжності і таким чином вже уявляти, хто на яку позначку працює. Відмітка виставляється кожному учню як середнє арифметичне від позначки за тест та відмітки по практиці. Іноді, якщо тест включає в себе практичні питання, я просто додаю бал до позначки за тест за добре виконану практичну роботу. Хоча в будь-якому випадку, як не крути, отримуємо середнє арифметичне, як і в попередньому випадку (адже «додавання балу» це те ж саме середнє арифметичне, тільки сама фраза більше мотивує учнів до виконання практики). Дуже часто втомлені на попередніх етапах уроку вчителі під час практики "халява" (я нікого не засуджую, сам такий, здоров'я важливіше), тобто типу я вам пояснив, далі самі розбирайтеся, хто не зрозумів, я не винен. Ну, нехай не весь час, але частково ми відчуваємо себе вільними на цьому етапі, хоча це ми можемо пояснити як педагогічний хід. Задаємо домашнє завдання. Тут відмінностей немає. Хіба що хлопцям цікаво отримувати "домашку" у вигляді повідомлення на комп'ютері, який ми можемо відправити за допомогою програми NetOpSchool, а не просто написати його на дошці.

         Отже, що ми отримали в результаті? Які основні висновки? На мій погляд, автоматизований урок з використанням комп'ютерних технологій має ряд переваг: Урок не стандартний (не такий як всі інші уроки) - а значить вже цікавий! Швидка якісна перевірка знань. Чітке, наочне (легке для вчителя) надання нового навчального матеріалу. Нестандартні форми моніторингу і контролю в мережі, що викликають інтерес. Всі учні знають, що отримають позначку - працюють на результат. Учитель звільняє себе близько 20 хвилин уроку, що дозволять уникнути перевантаження і провести найбільш важливі етапи (такі як практика) більш продуктивно.  

Категорія: Інформатика | Додав: school-6
Переглядів: 554 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук

Випадкові фото


Copyright MyCorp © 2016